Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. І. Олексин «Бачить мати…», Грицько Бойко «Де букварик?». П. Кралюк «Що разом?».
1) Бесіда, що передує читанню.
— Діти, чи траплялось вам бачити неслухняних дітей?
— Де саме ви з ними зустрічалися?
— Що вони робили? Як поводилися?
— А чи можуть бути неслухняні тварини? Розкажіть про випадки зі свого життя.
— Сьогодні ми познайомимося із неслухняним комариком.
2) Читання.
Жив на світі комарик Зюзя. Звичайнісінький собі комарик-дошколярик. Але дуже непосидючий і неслухняний.
Усі комарики-дошколярики в комариному дитсадку слухаються виховательку Комарію Кома-рівну, не пустують, не бешкетують. А Зюзя слухатись не хоче й тільки дзижчить зухвало:
— Я с-сам вс-се з-знаю! I вз-загалі, дуж-же с-слухняні нічого в ж-житті не дос-сягають. А дос-сягають с-саме нес-слухняні!
Це так його знайомий хуліган Трутень із сусіднього вулика навчив...
Одного разу полетів комариний дитсадок на прогулянку до лісу. Летять гарненько парами. Ко-марія Комарівна попереду. Весь час озирається і научає:
— Будьте, дітки, обережними! Не розлітайтеся! В лісі стільки всякої небезпеки...
А Зюзя, що летів, як завжди, позаду, без пари, на ті слова — жодної уваги!
— Я с-сам вс-се з-знаю! — і гайнув між кущів.
Та раптом — тиць у щось! І — приліпився. Хотів одліпитись, але ще більше заплутався. Ой леле! Та це ж павутиння. Його павук Павуло Павулович між кущами напнув — на поживу чатує. Побачив він Зюзю, лапки радісно потер, захихикав:
— Хи-хи-хи! Попався! Дрібнота, правда, але на закуску для апетиту згодиться.
І вже йде, на павутинні погойдуючись, до Зюзі.
— Ой-ой! — закричав Зюзя. — Рятуйте!
Але Комарія Комарівна з дитсадком далеченько одлетіли, не чують.
Плаче Зюзя, репетує. А павук Павуло Павулович дедалі ближче...
Аж тут Комарія Комарівна обернулася:
— Де Зюзя?! Комарики-дошколярики навсібіч роззираються. Немає неслуха.
Зник, як булька на воді. Повернули вони щодуху назад.
А павук уже лапу до Зюзі простягає.
— Ой-ой-ой! — відчайдушне заволав Зюзя. — Пропадаю!
Почула Комарія Комарівна. Почули комарики-дошколярики. Почули та вже й побачили.
— Не підлітайте, дітки, близько! Це небезпечно! Я сама! — загукала Комарія Комарівна — і мерщій до Зюзі.
Схопила за крильця, тягне щосили. Та не може його з липкого павутиння вирвати. А павук наближається й наближається. Радий, задоволений!
— Зараз і вихователькою, і всім дитсадком пообідаю! Хи-хи-хи!
— Хлопчики й дівчатка! — вигукнув тут найслухняніший комарик Макарик.
— Нумо всі гуртом! За лапки берімося швидше!
Узялися всі комарики-дошколярики за лапки, Макарик за виховательку вчепився. Та я-ак смикнуть!
Вирвали Зюзю з павутиння. Павучисько тільки щелепами клацнув з досади...
Тепер Зюзя не пустує, не бешкетує, у парі з комариком Макариком літає і міцно його за лапку тримає.
Весну зустрічаємо. Малювання композиції «Квітуча гілка» (гуаш)
Немає коментарів:
Дописати коментар